aktualność

Przetarg na sprzedaż nieruchomości Skarbu Państwa

Opublikowano: 24/09/2013

 

 Starosta Kamiennogórski

ogłasza I ustny ograniczony przetarg na sprzedaż niżej opisanej nieruchomości Skarbu Państwa:

Nieruchomość gruntowa oznaczona nr geodezyjnym 400/3 o pow. 0,0127 ha, położona w Miszkowicach, gm. Lubawka, AM-2, dla której Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze, X Wydział Ksiąg Wieczystych z/s w Kamiennej Górze prowadzi księgę wieczystą nr JG1K/00025582/3.

Rodzaj użytków, według zapisów w ewidencji gruntów: Ba ? tereny przemysłowe.

Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego gminy Lubawka nieruchomość znajduje się na terenie G-18 MN/MR/MP - mieszkalnictwo wielorodzinne lub jednorodzinne średniej i niskiej intensywności; zabudowa zagrodowa; mieszkalnictwo pensjonatowe. W przypadku urządzeń oraz użytkowania terenów: dopuszcza się pozostawienie istniejącej funkcji przemysłowej.

Uwagi: Przedmiotowa działka zabudowana jest stacją transformatorową wchodzącym w skład majątku spółki - TAURON Dystrybucja S.A. z/s w Krakowie.

Ze względu na to, że na działce nr 400/3 położonej w Miszkowicach, gm. Lubawka, znajduje się stacja transformatorowa, sprzedaż następuje w drodze przetargu ustnego ograniczonego do podmiotów zajmujących się wytwarzaniem lub dystrybucją energii elektrycznej.

Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 5.000,00 zł netto + 23% VAT, tj. 6.150,00 zł (słownie: sześć tysięcy sto pięćdziesiąt złotych).

Na nieruchomości nie ciążą prawa i roszczenia osób trzecich.

Osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu wyżej opisanej nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, w terminie wyznaczonym do dnia 17 września 2013 r. nie złożyły wniosku.

Przetarg odbędzie się dnia 13 listopada 2013 r. o godz. 1000 w Starostwie Powiatowym w Kamiennej Górze, ul. Sienkiewicza 6a (sala konferencyjna, II piętro).

Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:

a)      wniesienie wadium w pieniądzu, w wysokości 1.000,00 zł (słownie: tysiąc złotych) na konto: Starostwo Powiatowe w Kamiennej Górze BGŻ S.A. Oddział Kamienna Góra nr 36 2030 0045 1110 0000 0207 5160 lub w kasie Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze przy ul. Broniewskiego nr 15 - najpóźniej do dnia 6 listopada 2013 r. Za datę wniesienia wadium, uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze.

b)     złożenie pisemnego zgłoszenia udziału w przetargu do dnia 6 listopada 2013 r. do godz. 1530.

Za datę wniesienia wadium, uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze.

Zgłoszenie powinno zawierać:

-        nazwę podmiotu oraz adres jego siedziby,

-        datę sporządzenia zgłoszenia,

-        aktualny odpis z KRS-u lub dokument potwierdzający prowadzenie działalności związanej z wytwarzaniem lub dystrybucją energii elektrycznej

-        oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje warunki bez zastrzeżeń,

-        kopię dowodu wpłaty wadium

-        numer NIP

Zgłoszenie udziału w przetargu należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem ?przetarg ograniczony dot. dz. nr 400/3 położonej w Miszkowicach, gm. Lubawka? w kancelarii ogólnej ? mieszczącej się w budynku Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze przy ul. Broniewskiego 15.

Lista podmiotów zakwalifikowanych przez Komisję przetargową do uczestniczenia w przetargu, zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kamiennej Górze nie później niż dzień przed wyznaczonym terminem przetargu, tj. do dnia 12 listopada 2013 r.

Komisja przetargowa przed otwarciem przetargu stwierdza wniesienie wadium przez uczestników przetargu. Uczestnicy przetargu winni:

-        legitymować się dowodem osobistym, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej ? posiadać wpis do ewidencji gospodarczej,

-        w przypadku osób prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej ?posiadać aktualny wypis z właściwego rejestru sądowego, właściwe pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.

Wysokość postąpienia ustalają uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygra, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Uczestnikom przetargu, którzy go nie wygrają, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po zamknięciu przetargu, nie później niż przed upływem 3 dni.

Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie dokona wpłaty całej należnej kwoty z tytułu nabycia lub nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie zawarcia umowy, podanym w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

Koszty (umowy notarialnej, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz postępowania wieczystoksięgowego) z tytułu nabycia przedmiotowej nieruchomości, w całości poniesie nabywca.

Zastrzega się prawo odwołania przetargu jedynie z ważnych powodów. 

Bliższe informacje o przetargu można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Kamiennej Górze, ul. Sienkiewicza 6a, pokój nr 405, tel. 75) 64 50 118, 64 50 119.