aktualność

I miejsce dla Zespołu Szkół Specjalnych

Opublikowano: 19/06/2013

Zakończył się projekt pt. "Nie ma różnic ani barier między nami", którego organizatorem była Fundacja Pomocna Dłoń z Boguszowa-Gorc, a patronem medialnym "Tygodnik Wałbrzyski".

Celem projektu było promowanie w społeczeństwie wiedzy o niepełnosprawności poprzez integrację środowiska dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i zdrowej oraz uaktywnienie osób niepełnosprawnych. Projekt był jednocześnie konkursem na najlepszą prezentację współpracy dzieci niepełnosprawnych z dziećmi w pełni sprawnymi.

 

W przedsięwzięciu uczestniczyły dwie grupy uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze, które nawiązały współpracę z uczniami z Zespołu Szkół Publicznych w Krzeszowie i Szkoły Podstawowej nr 1 w Kamiennej Górze. Dzieci przez kilka miesięcy brały udział w różnorodnych zajęciach i warsztatach, a wyniki przyjaźni i wspólnej pracy zaprezentowały przed komisją konkursową.

W środę, 19 czerwca, w Hotelu Camelot w Szczawnie Zdroju odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród. W konkursie wzięło udział około 100 szkół z całego Dolnego Śląska. Komisja z przewodniczącą Iwoną Olimpią Kaniewską miała przyznać 8 nagród, jednak tego dnia podjęto decyzję o wyłonieniu do ścisłego finału i nagrodzeniu 16 szkół.  

Uczniom Zespołu Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze przyznano aż 2 nagrody. Dzieci z Gimnazjum Specjalnego nr 3, nad których pracą czuwały Andżelika Chronowska, Anna Maksymowicz i Marta Prochacka, oraz uczniowie z ZSP w Krzeszowie zajęli I miejsce. Wspólnie z Wiolettą Gogolewską odebrali nagrodę dla szkoły o wartości 6 tys. zł. Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3, ich opiekunowie (Sylwia Fryzowicz i Bożena Kiełek), którzy nawiązali współpracę z dziećmi ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Kamiennej Górze, zajęli III miejsce, a tym samym zdobyli dla szkoły nagrodę o wartości 2 tys. zł.

Podwójny finał w tym konkursie to ogromne wyróżnienie dla Zespołu Szkół Specjalnych, jednak najważniejsze okazały się przyjaźnie, łamanie barier między osobami niepełnosprawnymi i w pełni sprawnymi oraz chęć dalszej współpracy między uczniami szkół.