Wspierać aktywność, budować relacje. Rusza konkurs ofert do programu "Senior+" edycja 2021
Opublikowano: 26/02/2021
Tworzenie przestrzeni przyjaznej seniorom, sprzyjającej aktywności i nawiązywaniu relacji - to ważna rola domów i klubów powstających dzięki programowi "Senior+". To dofinansowanie do tworzenia nowych oraz prowadzenia już istniejących placówek. Do wzięcia jest 60 mln zł - podkreśla minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg. Oferty można składać do 24 marca br.
Aktywność fizyczna, intelektualna, ale też aktywność społeczna są niezwykle ważne dla zachowania sprawności i czerpania radości z życia. Domy i kluby "Senior+" to miejsca, w których osoby starsze spędzają wspólnie czas, biorą udział w różnego rodzaju zajęciach, warsztatach. To ogromna wartość.
W 2015 r. w Polsce powstało 99 domów i klubów dla seniorów, a liczba uczestników sięgała niespełna 2,8 tys. W latach 2016-2020 powstały 873 nowe placówki. W 2020 r. uczestniczyło w zajęciach 23,2 tys. osób starszych.
Tworzenie nowych placówek
Moduł 1 programu obejmuje jednorazowe wsparcie finansowe na utworzenie (przebudowę lub remont obiektów albo ich części, będących własnością jednostki samorządu terytorialnego) i/lub wyposażenie ośrodka wsparcia.
Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlega do 80 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania, który nie może być wyższy niż 400 tys. zł - w przypadku Dziennego Domu "Senior+" oraz 200 tys. zł - w przypadku Klubu "Senior+".
Moduł 2 to zapewnienie funkcjonowania już istniejących ośrodków wsparcia. Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlegają działania związane z bieżącym utrzymaniem ośrodka. Kwota dofinansowania na działalność bieżącą ośrodków wynosić będzie miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca nie więcej niż 400 zł w Dziennym Domu "Senior +" oraz nie więcej niż 200 zł w Klubie "Senior+", przy czym dotacja nie może stanowić więcej niż 50 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania.
Ważne terminy!
Termin składania ofert - od 26 lutego 2021 r. do dnia 24 marca 2021 r.
Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej poświęconej seniorom: http://www.senior.gov.pl oraz na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej nie później niż do dnia 30 kwietnia 2021 r.
Jak wziąć udział w konkursie?
W konkursie ogłoszonym w ramach programu "Senior+" edycja 2021 należy złożyć ofertę w wersji elektronicznej wypełnioną w Generatorze Ofert. Generator Ofert jest dostępny na stronie internetowej das.mrips.gov.pl.
Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku "złóż ofertę"), w generatorze ofert (GO) do dnia 24 marca 2021 r. do godz. 16.00.
Aby dokończyć proces składania oferty:
- należy - za pomocą przycisku "złóż ofertę" - złożyć ofertę w generatorze ofert;
- zapisać złożoną ofertę w formacie PDF i ją wydrukować;
- oferta musi być podpisana przez uprawnione osoby;
- należy ją złożyć do właściwego urzędu wojewódzkiego.
Złożoną w generatorze ofertę, która otrzymała w systemie unikalny numer, należy wydrukować z generatora ofert, podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego i - kontrasygnowaną przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami - przesłać w wersji elektronicznej do właściwego Urzędu Wojewódzkiego.
Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.