aktualność

Konkurs plastyczno-cyfrowy dla szkół "Fundusze Norweskie i EOG - o tym się wie!"

Opublikowano: 17/02/2021

Wspólnie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęca do udziału w konkursie na cyfrową pracę plastyczną poświęconą Funduszom Norweskim i EOG.

Udział w konkursie wziąć mogą nauczyciele, pedagodzy oraz uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Do wygrania jest łącznie 100 zestawów wyposażenia pracowni multimedialnych. Prace konkursowe należy zgłaszać do 31 marca 2021 r.

Ideą konkursu "O tym się wie" jest upowszechnianie wiedzy na temat Funduszy Norweskich i EOG oraz ich wkładu w rozwój ekonomiczny i społeczny Polski. To także szansa dla dzieci i młodzieży na zdobywanie i podnoszenie kompetencji cyfrowych.

Zadaniem uczestników konkursu będzie przygotowanie innowacyjnych i kreatywnych prac plastycznych, wykonanych techniką cyfrową, poświęconych Funduszom Norweskim i EOG oraz ich państwom darczyńcom.

Uczniowie będą musieli zdobyć wiedzę geograficzną, historyczną, społeczną na temat państw darczyńców, Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz programów pomocowych.

Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Do zdobycia jest łącznie 100 zestawów wyposażenia pracowni multimedialnych - każdy składający się z 16 laptopów. Ponadto każda zwycięska drużyna otrzyma nagrody specjalne w postaci drobnego sprzętu IT.

Fundatorem nagród są Fundusze Norweskie i EOG, pochodzące od państw darczyńców - Norwegii, Islandii i Lichtenstein.

Prace konkursowe należy zgłaszać do 31 marca 2021 r. przez formularz zamieszczony na stronie.

Na stronie konkursu można znaleźć również inspiracje i podpowiedzi konkursowe dotyczące zarówno tematyki, jak i sposobu wykonania pracy oraz regulamin.

Organizatorem konkursu "O tym się wie" jest NASK Państwowy Instytut Badawczy, działający na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Patronat honorowy nad konkursem objęły Ambasada Norwegii oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki.