aktualność

Półkolonia w Dziecięcej Świetlicy Środowiskowej

Opublikowano: 14/07/2015

Każdy marzy o hawajskich wakacjach i takie właśnie odbyły się  w Dziecięcej Świetlicy Środowiskowej. Półkolonia dla 48 osób, która trwała od 29 czerwca do 10 lipca rozpoczęła się hawajskimi zajęciami.

Nie brakowało, zatem typowych dla tych wysp akcentów i symboli. Odbył się taniec hula w rytmach muzyki hawajskiej, zabawy plażowiczów oraz każdy przyozdobił się w naszyjniki z kwiatów. W pierwszym tygodniu dzieci mogły wykazać się zdolnościami plastycznymi malując witraże na szkle. W słoneczny dzień dużą frajdą okazał się wyjazd na basen do Świebodzic, gdzie zabaw wodnych nie brakowało. Wakacje muszą być szalone i ciekawe, a zatem dyskoteka z profesjonalnym dj`em to strzał w dziesiątkę. Nie brakowało również barwnego "hawajskiego" jedzenia podczas zajęć kulinarnych. Największą atrakcją wakacyjnej przygody była wycieczka do wrocławskiego ZOO. Większość dzieci po raz pierwszy mogła zobaczyć nowo powstałe afrykarium.

Drugi tydzień obfitował w kamiennogórskie atrakcje. Rozpoczęliśmy pasjonującymi zajęciami w Arado. Grupa przeszła z dreszczykiem emocji przez podziemia słuchając interesujących wydarzeń historycznych. Odwiedziliśmy młodszych kolegów i koleżanki w przedszkolu "Stokrotka", a później szaleliśmy na boisku przy szkole nr 1. W ramach współpracy z Przedszkolem Publicznym Nr 3 mogliśmy odpocząć na "hawajskiej plaży" w Komnacie Solnej. Chłodząc emocje relaksowaliśmy się na pływalni w Kamiennej Górze. To jeszcze nie koniec miłych niespodzianek. Zwiedziliśmy rezerwat Głazy Krasnoludków pod czujnym okiem pana leśniczego Mariusza Gajewskiego. Na łonie natury zajadaliśmy się własnoręcznie pieczonymi kiełbaskami oraz stoczyliśmy "bitwę wodną". Hawajski wypoczynek zakończyliśmy seansem filmowym pt. "W głowie się nie mieści" w Cinema  City Wałbrzych. Wrażeniami z półkolonii dzieci mogły podzielić się z panią wicestarostą Małgorzatą Krzyszkowską, która tego dnia odwiedziła nas w świetlicy.