Skoordynowanie usytuowania projektowanych sieci i przyłączy
Termin złożenia wniosku
Przed uzyskaniem pozwolenia na budowę.
Opłaty
Zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne opłata za uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu wynosi:
- za pierwszą sieć: 150 zł,
- za każdą następną sieć: 105 zł,
- za pierwsze przyłącze: 105 zł,
- za każde następne przyłącze: 73,50 zł.
W przypadku przedkładania dokumentacji na naradę przez pełnomocnika należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł, zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej - nie dotyczy wniosku składanego przez projektanta.
Zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne opłatę pobiera się przed wykonaniem czynności uzgodnienia usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu.
Opłaty można dokonać w kasie Starostwa, przelewem na rachunek bankowy lub kartą w Wydziale Geodezji, po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
Wymagane dokumenty
Wniosek o uzgodnienie usytuowania projektowanych sieci i przyłączy.
Do wniosku należy dołączyć:
-plan sytuacyjny w formacie PDF z propozycją usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu sporządzony na kopii aktualnej mapy do celów projektowych poświadczonej za zgodność z oryginałem przez projektanta,
- projekt w formacie DXF
- upoważnienie od inwestora dla osoby składającej dokumentację projektową w jego imieniu (w przypadku składania wniosku przez projektanta upoważnienie nie jest wymagane),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej (tylko w przypadku przedkładania dokumentacji na naradę przez pełnomocnika; nie dotyczy wniosku składanego przez projektanta),
Uwaga: Na wniosek inwestora lub pełnomocnika, przedmiotem narady koordynacyjnej może być usytuowanie przyłączy.
Złożenie wniosku
Narady koordynacyjne przeprowadzane są w formie elektronicznej. Aby złożyć wniosek należy wejść na stronę: https://kamiennagora.giportal.pl/
Wniosek należy złozyć za pośrednictwem aplikacji iProjektant na stronie https://kamiennagora.giportal.pl/
Jeżeli wnosek na naradę elektronicza składany jest po raz pierwszy to nalezy w pierwszej kolejności zarejestrować konto przez aplikacjęi iKonto na stronie https://kamiennagora.giportal.pl/
O zarejestrowniu konta w celu jego uwierzytelnienia, należy powiadomić poprzez adres e-mail: ewa.maj@kamienna-gora.pl lub telefonicznie 756450251.
Tel. kontaktowy: 75 645 0251 - Ewa Maj-Rudy.
Godziny pracy urzędu:
- poniedziałek 7:30 - 17:00;
- wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30;
- piątek 7:30 - 14:00.
Czas załatwienia sprawy
Termin narady koordynacyjnej wyznaczany jest na dzień przypadający nie później niż po upływie 14 dni od dnia otrzymania od inwestora lub projektanta planu sytuacyjnego.
W przypadku gdy narada koordynacyjna ma zostać przeprowadzona za pomocą środków komunikacji elektronicznej zamiast terminu narady, wyznacza się termin jej zakończenia, który nie może być krótszy niż 5 dni roboczych i dłuższy niż 10 dni roboczych od dnia dokonania zawiadomienia podmiotów.
Odpisy protokołu narady koordynacyjnej wydaje się wnioskodawcy w dniu jej zakończenia, a innym podmiotom zawiadomionym o naradzie - w terminie 3 dni od dnia złożenia żądania w tej sprawie.